Etiketter

tirsdag 11. juni 2013

Jetpower Fyresdal 2013

Helga 7. - 9. juni 2013 var jeg på Norges største jetmodell-treff i Fyresdal, som arrangertes av Jets of Norway. Dette treffet er for piloter med turbindrevne modeller. Jeg hørte rykte om at det var 70 stk, og 130 fly. Der var også Ali Machinchy fra England,  samt Thomas Gleissner og Hans-Dieter Reister fra Airworld Modellbau i Tyskland. Vi hadde fantastisk nydelig vær, nesten vindstille og strålende sol. Utrolig gøy å se flyvning høyt på himmelen og de vågale fløy som svært så nærme bakken i full fart over stripa. Vi fikk sett alt fra jomfruturer til råeste formasjonsflyving. Noen fly gikk så vanvittig fort, over 400 km i timen, at jeg ble svimmel av å se på. Jeg lar meg stadig imponeres over hvordan de klarer å holde kontrollen på flyene i luften, der pilotene står på bakken med fjernkontroll. I den vanvittige hastigheten og oppvisningene de får til der med de oppe i lufta. Applaus til dere alle som var der, som var med på å gjøre dette til et kjempehyggelig treff, jeg storkoset meg. 









Det ble bare disse mobilbildene fra meg. Har du lyst å se flere og flotte bilder fra flystevnefotografen, anbefaler jeg deg å ta en titt her: Fyresdal 2013

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar